Reikwijdte DDW is groot: veel internationale journalisten en bedrijven in Eindhoven
Eindhoven staat komende week in de spotlights, nu de Dutch Design Week weer is gestart. Het evenement trekt niet alleen landelijk veel aandacht, maar ook ver daarbuiten.
Journalisten en bedrijven van over de hele wereld zijn de komende negen dagen in de stad, om het werk van ruim 2600 designers op 120 verschillende locaties te bekijken. De ontwerpen gaan over de toekomst: ideeën en oplossingen voor grote maatschappelijke vraagstukken die spelen, zoals eenzaamheid, voedselschaarste, woningnood en klimaatverandering.
Kwaliteit
Er zijn aanvragen van journalisten uit onder meer Japan en Korea, maar ook uit Duitsland en Frankrijk. Gerenommeerde kranten als The Washington Post of The New York Times accrediteren ook voor deze week. “We krijgen veel internationale verzoeken, maar het gaat ons niet om de kwantiteit. Kwaliteit staat voorop. We hebben daarom gekozen voor vaste mediapartners, zoals het bekende magazine Dezeen, de VPRO, het Italiaanse modeblad Lampoon en het Duitse ontwerpblad Nomad”, zegt Maxi Meissner van de Dutch Design Week (DDW).
Het betekent mooie aandacht voor de stad en het evenement, maar vooral ook voor de designers. "Al die aandacht zorgt ervoor dat ontwerpers gewaardeerd worden, ontdekt en gezien.”
Bedrijfsleven
Stadsmarketeer Peter Kentie van Eindhoven365 ziet ook de internationale interesse voor de DDW vanuit het bedrijfsleven. “De aankleding van de stad trekt bedrijven naar Eindhoven. Hotels en restaurants zitten vol. Het is interessant om deel te nemen. Een Audi die bijvoorbeeld komt kijken naar de nieuwste trends.”
De DDW zorgt tegelijkertijd voor verbinding, zegt hij. “De week leidt tot nieuwe netwerken voor bedrijven. Dat zorgt uiteindelijk weer voor meer werkgelegenheid. Het evenement is er één met grote internationale waarde voor Eindhoven.”
De DDW duurt tot en met zondag 30 oktober.
Laat je reactie achter