Studio040| Alain Heeren

Nieuw shirt PSV verwijst naar 100-jarige bestaan Eindhoven

Op het nieuwe tricot van PSV, dat woensdag bekend is gemaakt, is een verwijzing te vinden naar het honderdjarig bestaan van Groot Eindhoven.

Dat doet de club door het beeldmerk van de stad, de vibes, een subtiele plek te geven op het shirt. Tevens is het shirt het eerste dat is ontworpen door de nieuwe shirtsponsor van de club: Puma.

Eén stad
Frans Janssen, commercieel directeur van PSV, is blij met het nieuwe thuisshirt. “Dit nieuwe shirt, het eerste vanuit de nieuwe partnership tussen Puma en PSV, staat symbool voor de sterke band die wij hebben met onze stad. Dit jaar is het een eeuw geleden dat Eindhoven en verschillende omliggende gemeenten één stad vormden. De stad die we nu kennen als één van de meest innovatieve ter wereld. Daar staan we bij stil door de vibes een plek te geven in onze beroemde rood-witte banen op het shirt.”

Het nieuwe shirt is vanaf vandaag (online) verkrijgbaar.

Ter introductie van het nieuwe thuistenue heeft ook de video-afdeling van de club de handen uit de mouwen gestoken.

Het nieuwe shirt wordt getoond door Gakpo, Ihattaren, Doan en Julie Biesmans van PSV Vrouwen.

Laat je reactie achter