Organisatie DDW trots op eerste online editie
De organisatie achter de Dutch Design Week blikt op de laatste dag van het evenement met een trots gevoel terug op de eerste virtuele editie. DDW wist via verschillende online kanalen honderdduizenden mensen te bereiken.
Terwijl de organisatie slechts twee weken voor aanvang van burgemeester Jorritsma nog te horen kreeg dat de DDW vanwege strengere coronamaatregelen niet fysiek mocht doorgaan. Daarop moest de organisatie een knoop doorhakken: afgelasten of online verder gaan. De keuze viel op de tweede optie. Er werden onder meer virtuele tours, livestreams van ontwerpers en matchmaking sessies georganiseerd.
Daarnaast werd een televisieshow gemaakt. 'Er is zoveel waardevolle content gecreëerd. Wij zien het als een belangrijke taak om ervoor te zorgen dat deze content ook door het jaar heen toegankelijk blijft en op verschillende manieren wordt benut', aldus Martijn Paulen, directeur Dutch Design Foundation.
De cijfers
Aan de Dutch Design Week namen 1500 ontwerpers deel. Er werden 500 events gehouden, 400 livestreams door ontwerpers en er zijn 125 uitzendingen gemaakt van DDW TV. Naar de televisieshow keken zo'n 50.000 mensen.
Ondanks dat de organisatie met een tevreden gevoel terugkijkt op het evenement is het de bedoeling dat de DDW volgend jaar "terugkeert op de straten". Wel is het de bedoeling dat het fysieke evenement volgend jaar zowel online als offline wordt gehouden.
Laat je reactie achter