Eindhovens bedrijfsleven wil zich niet binden aan cultuurprijs
Er heeft zich uit het Eindhovense bedrijfsleven nog geen gegadigde gemeld om de publieksprijs van de Eindhoven Cultuurprijs te sponsoren. Dat meldt organisator Cultuur Eindhoven, dat hoopt voor het uitreiken van de prijs toch nog een sponsor te vinden.
Bij de cultuurprijs worden drie prijzen uitgereikt; één voor een gevestigde naam, een voor opkomend talent en een publiekprijs. Met alle drie de onderscheidingen komt een geldprijs van 7500 euro voor de winnaar.
De eerste twee geldprijzen worden gefinancierd uit het cultuurbudget van de gemeente, de publieksprijs wordt gefinancierd door een sponsor, maar dan moet die zich dus wel aandienen. Vorig jaar werd de publieksprijs gesponsord door de Rabobank.
'Geen cultuurbudget'
“We zijn op zoek naar een sponsor die ons als echte partner helpt om de Cultuurprijs naar een hoger niveau te tillen”, laat Eindhoven Cultuur weten. “We hadden tot nu toe contact met verschillende bedrijven. Helaas bleek dat meerdere partijen geen sponsorbeleid hebben en wanneer dit wel het geval was, ze geen budget beschikbaar hebben voor cultuur.”
'Telleurstellend'
“Het is ontzettend teleurstellend dat we dit jaar geen geschikte partij hebben gevonden binnen het bedrijfsleven die bereid is te investeren in de Eindhoven Cultuurprijs", zegt Tanja Mlaker, directeur-bestuurder Cultuur Eindhoven.
"We blijven verder zoeken en hopen dat de bereidheid tot sponsoring in het bedrijfsleven in de nabije toekomst zal toenemen. Het zou fijn zijn als we een partner vinden die samen met ons de Cultuurprijs extra glans wil geven”, aldus Mlaker.
Stemmen
Eind augustus werden de genomineerden voor de cultuurprijs bekendgemaakt. Voor de publieksprijs kunnen liefhebbers stemmen tot 30 september.
Laat je reactie achter