VidafoneZiggo

ASML'ers maken ouderen wegwijs op de computer

Techneuten van ASML gaan ouderen helpen wegwijs te worden op hun computer. Het Veldhovense bedrijf gaat het project 'Helpdesk Welkom Online' ondersteunen.

Dat is een project van het Ouderenfonds. Ouderen kunnen worden geholpen als ze kennis maken met de mogelijkheden van het internet. Zo wordt het makkelijker om contact te onderhouden met vrienden en familie en kunnen ouderen effectiever en met meer plezier deelnemen aan de digitaliserende samenleving. Tijdens de eerste lockdown in maart 2020 is naast het lesprogramma de Helpdesk Welkom Online opgezet, zodat ouderen nu ook op afstand geholpen kunnen worden met digitale vraagstukken.

Naast ASML heeft ook telecombedrijf VodafoneZiggo zich aan het project verbonden. Beide bedrijven doen dat vooral door medewerkers beschikbaar te stellen. De helpdesk wordt sinds de start in 2019 bemenst door vrijwilligers van het Ouderenfonds. Zij krijgen nu dus versterking.

ASML ondersteunt steeds meer maatschappelijke projecten. “Als technologiebedrijf staan we aan de basis van de digitaliserende samenleving, maar realiseren we ons ook heel goed dat nog lang niet iedereen zo makkelijk zijn of haar weg vindt in die digitale wereld”, zegt Inge Wouters, manager Community Engagement educatie bij ASML. “We vinden het daarom belangrijk om, samen met ASML medewerkers,  ons steentje bij te dragen aan het dichten van dat digitale gat, zodat steeds meer mensen profijt kunnen hebben van de technologische vooruitgang. Daarom zijn we trots om deze samenwerking aan te gaan.”

Directeur Nationaal Ouderenfonds Corina Gielbert: "Niet alle ouderen kunnen technologische ontwikkelingen even makkelijk volgen en de kansen benutten die internet kan bieden. Met de bijdrage van ASML als partner kunnen we energie en krachten bundelen om in 2021 nóg meer ouderen te helpen en samen te zorgen dat hun wereld groot blijft."

Laat je reactie achter